نقاط ضعف و قوت ام وی ام X55
پست شده در بدون دسته بندی

نقاط ضعف و قوت ام وی ام X55

نقاط ضعف و قوت ام وی ام X55

ام وی ام X55 یک کراس اوور کوچک چینی است که در سال 2017 در کشور چین رونمایی شد. ام وی ام X55 به زودی توسط مدیران خودرو روانه بازار خواهد شد. این نکته را در نظر بگیرید که مدیران خودرو قیمت بسیار بالایی را برای ام وی ام ایکس 55 در نظر گرفته و انتظار می‌رود فروش خوبی را تجربه نکند.

ام وی ام X55 جایی بین دو خودرو ام وی ام X22 و X33 قرار می‌گیرد و می‌تواند خلا موجود بین این دو کلاس را پر کند. ام وی ام X55 در کشور چین در دو نسخه با موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی و توربو عرضه می‌شود که در نسخه توربو قدرت موتور به 147 اسب بخار و گشتاور آن به 210 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت، امکان سفارش دو جعبه دنده اتوماتیک CVT و 6 سرعته دو کلاچه وجود دارد.

ام وی ام X55 بر روی پلتفرم T1X کمپانی چری سوار شده است. از نظر ابعادی کراس اوور جدید مدیران خودرو دارای 4338 میلیمتر طول، 1830 میلیمتر عرض، 1545 میلیمتر ارتفاع و 2630 میلیمتر فاصله بین محور آن است. ام وی ام ایکس 55  از نظر طراحی بخش جلو شبیه دیگر مدل های ام وی ام مانند mvm x22 است و نمی توان تفاوت آنچنانی را میان آن‌ها حس کرد. در بخش عقب چراغ های جدیدی به خودرو اضافه شده‌اند که شبیه چراغ های کیا اسپوریتج هستند و از این نظر هم نوآوری خاصی را شاهد نیستیم.

 

نقاط ضعف و قوت ام وی ام X55
نقاط ضعف و قوت ام وی ام X55

 

اگزوزهای مربعی شکل و چراغ‌های مه شکن بالای سپر بخش عقبی خودرو را کامل می‌کنند. فضای داخلی ام وی ام ایکس 55 هم از برادر بزرگتر آن یعنی چری تیگو 7 به ارث رسیده است و تشابهات زیادی با آن دارد. اطلاعات کابین نسخه آزمایشی که وارد کشور شده عبارت است از یک مانیتور 7 اینچی لمسی، پشت آمپر دیجیتالی، فرمان برقی، دوربین پارک، دوربین 360 درجه، استارت کیلس، سیستم اتوهلد (سیستم حفظ خودرو در سراشیبی)، سنسور باد و دمای چرخ‌ها، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف و ترمز دستی الکتریکی اشاره کرد.

فضای بار 340 لیتری از معایب ام وی ام ایکس 55 به شمار می رود. از دیگر مشکلات این کراس اوور می توان به سیستم مولتی مدیا گیج کننده و محل قرارگیری آن اشاره کرد.

سیستم اتوهلد خودرو نیز با هر بار خاموش شدن موتور ریست شده و باید مجدد تنظیم بشود. از نظر پیشرانه مدیران خودرو قصد دارد تا ام وی ام ایکس 55 را با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر عرضه کند. به همین منظور دو گیربکس CVT و شش سرعته دابل کلاچه (DCT) برای این کراس اوور در نظر گرفته شده است.

 

نقاط ضعف و قوت ام وی ام X55
نقاط ضعف و قوت ام وی ام X55

 

هماهنگی نسبتا خوبی بین جعبه دنده و پیشرانه خودرو وجود دارد. اما از مشکلات این موتور هم می توان به اندک تاخیر و واکنش آن نسبت به پدال گاز اشاره کرد. X55 با وزن 1424 کیلوگرمی خود به عنوان کراس اوور جدید مدیران خودرو می‌تواند در مدت زمان 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. از نظر مصرف سوخت ام وی ام ایکس 55 به عنوان یک خودروی پر مصرف شناخته می‌شود.

این کراس اوور دارای میانگین مصرف 8.5 الی 9 لیتر خواهد بود. مدیران خودرو تصمیم دارد تا این محصول را در دو تیپ اکسلنت و اسپرت عرضه کند. قیمت‌های تعیین شده برای هر یک از تیپ‌ها به ترتیب 365.5 و 367.5 میلیون تومان است. با توجه به قیمت ام وی ام ایکس 55 به نظر می رسد که این خودرو نتواند به فروش خوبی دست پیدا کند و شاید مانند اکثر محصولات این برند، ضعف قیمت‌گذاری را با فروش اقساطی جبران کند که این موضوع نیز سبب افت قیمت شدید و بازار بد خرید و فروش خودرو کارکرده این محصول خواهد شد. تحویل این خودروها نیز 45 روزه است.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×