مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج
پست شده در بدون دسته بندی

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج بپردازیم .

کیا اسپورتیج

این مدل از کیا اسپورتیج نسل سوم این ماشین است که به لطف تحول های شگرفی که در این ماشین انجام شد به یکی از موفق ترین کراس اوور های جهان تبدیل گشت و هنوز هم بازار خرید و فروش پر جنب و جوشی دارد مهم ترین تغییر در این نسل از کیا اسورتیج که حتی در نسل جدید این ماشین هم رگه هایی از آن  دیده میشود طراحی اسپرت و جذاب این ماشین است . ظاهر کیا اسپورتیج از چری تیگو 7 زیباتر و هماهنگ تر میباشد اما از نظر جذابیت ظاهری هر دو در یک رده قرار میگیرند و اگر ماشینرا بر اساس ظاهر انتخاب می کنید بستگی به سلیقه شما دارد که کدام چشم بادامی را دوست دارید .

کیا اسپورتیج در داخل کابین همانند ظاهرش چهره ای اسپرت دارد اما متریال و کیفیت روکش های به کار رفته در ماشین کمی متوسط و دور از انتظار است البته کیفیت ساخت خوب و حفظ ظاهر در بلند مدت از نکات مثبت کیا اسپورتیج است . البته صندلی های کیا اسپورتیج علیرغم کیفیت معمولی روکش چرم ، راحت احساس میشوند و حس خوبی ایجاد میکنند و نکته مثبتی میباشد . همانند دیگر کیا اسپورتیج های تولید شده محل  قرارگیری راننده و تسلط او به  ماشین و دید اطراف خوب است و موقعیت قرار گیری مناسبی برای راننده وجود دارد ولی دید عقب کمی محدودیت دارد . از نظر ابعاد داخل اتاق چری تیگو 7  و کیا اسپورتیج هر دو فضای برابری را در اختیار سرنشینان قرار می دهند .

 

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج
مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

در بخش فنی پایه کیا اپتیما و اسپورتیج تقریبا یکسان است و در جاهای کوچکی با هم تفاوت دارند . فلب ثپنده کیا اسپورتیج یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری با آرایش خطی است که 2358 سی سی حجم دقیق آن است . کیا اسپورتیج با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور را دارد که به لطف این ارقام و اعداد قابلیت های حرکتی خوبی دارد . کیا اسپورتیج با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ هایش منتقل میکند که عملکرد خوبی دارد . کیا اسپوزرتیج حدود 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و تا بیش از 180 کیلومتر در ساعت هم به راحتی میتواند به شتابگیری ادامه دهد .

کیا اسپورتیج هندلینگ عالی دارد ، سواری با این ماشین لذت بخش است و در عبور از دایره  پیچ ها کیا اسپورتیج یک ماشین فوق العاده محسوب میگردد ولی به علت خشکی سیستم تعلیق و لاستیک های فاق کوتاه سواری این ماشین باب میل همه افراد نیست و اسپرت پسندان از این ماشین بسیار لذت میبرند هم چنین سر و صدای کابین این ماشین هم به علت همین خشکی کمی بیش از اندازه طبیعی است .

کیا اسپورتیج با 130 میلیون تومان یک ماشین ارزنده است و اگر با این مقدار بودجه کراس اوور میخواهید کیا اسپورتیج یک ماشین خوب است که فقط مقدار کمتری از چری تیگو 7 آپشن دارد ولی در کل کیا اسپورتیج یک ماشین ثابت شده است و این موضوع مهمی می باشد.

 چری تیگو 7

 

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج
مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

همیشه چری در کراس اوور هایش سعی کرده است ظاهری جذاب و زیبا به نمایش بگذارد تا فروش بیشتری تجربه کنند و اوج هنر و تکامل چری را هم در این ماشین میتوان دید که در ادامه نکاتی را درباره چری تیگو 7 به شما میگوییم .  چری تیگو7 طراحی اش زیبا است اما در بخش های مختلف از ماشین های هم رده زیادی از جمله چشم بادامی ها نمونه برداری شده است و شدت این کپی در قسمت عقب چری تیگو 7 کاملا مشهود است . حجم ها و خطوط به کار رفته در بدنه وجود سادگی و یکنواخت بودن را در این ماشین تاکید میکنند ک البته خود در القا حس لوکس بودن این ماشین هم تاثیر کوچکی گذاشته اند .

طراحی کابین چری تیگو 7 با ماشین های ارزانتر چری قابل مقایسه است و سادگی بیش از حد این ماشین توی ذوق می زند ضمن اینکه کیفیت ساخت و متریال هم در شان یک ماشین 130 میلیون تومانی نیست که نکته منفی می باشد اما بهترین و مثبت ترین نکته چری تیگو 7 که برای بسیاری از مردم مهم است وجود لیست آپشن کامل و متنوعی است و دنیایی از امکانات را درون چری تیگو 7 می توانید بیابید .

در سینه تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر است . این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 145 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 1750 دور در دقیقه به 210 نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.3 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را میتواند پاس کند البته با توجه به توربو بودن ماشین و ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید ببینیم چری تیگو 7 تا چه حد در برابر این مشکلات تاب مقاومت دارد . برای انتقال قدرت چری تیگو 7 به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه استفاده شده است . در تست ها و مقالات بین المللی شتاب چری تیگو 7 معمولی عنوان شده است و از کشش ماشین رضایت کافی نداشته اند ولی باز هم باید ببینیم تا این ماشین به بازار عرضه شود و ببینیم در ایران به چه شکل خود را نشان می دهد .

 

مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج
مقایسه چری تیگو7 با اسپورتیج

کیا اسپوزتیج از چری تیگو 7 کمی مصرف سوختش بیشتر است اما کشش عالی و هماهنگی بی نقص موتور و گیربکس این ماشین در بخش فنی اصلا جای هیچ گونه صحبتی را برای چری تیگو 7 نمی گذارد .

در بحث سواری سیستم تعلیق چری تیگو 7 نسبتا قابل قبول است و سواری به نسبت مناسبی ارائه می دهد اما به علت ارتفاع بلند و سادگی سیستم تعلیق در سرعت بالا وقتی کمی جاده نا هموار میشود چری تیگو 7 احساس گیجی دارد و راننده باید سعی کند تا ماشین را به وضعیت نرمال برگرداند . از نظر لذت سواری و … از چری تیگو 7 به عنوان یک ماشین معمولی یاد میشود و در کل خیلی از هندلینگ و قضایای اینچنینی چری تیگو 7 رضایت کامل ندارند و از این نظر دقیقا در نقطه مقابل کیا اسپورتیج است چون این ماشین فوق العاده در مانور های سنگین و … لذت بخش می باشد .

چری تیگو 7 در بهترین حالت اگر به عنوان انتخاب کسی قرار گیرد با توجه به اینکه این ماشین با قیمت حدود 130 میلیون تومانی ارزش خرید ندارد تنها مزایایی که دارد چهره و آپشن هایش است که در مقایسه با کیا اسپورتیج کارکرده همین آپشن مزیت می باشد و جذابیت بخش های مختلف کیا اسپورتیج از این ماشین بسیار فراتر است و لذت وصف نشدنی دارد و ما هم کیا اسپورتیج را انتخاب کردیم زیراصرف داشتن آپشن در یک ماشین فقط مقدار کمی در ارزش خرید ماشین می تواند تاثیر گذار باشد .

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×