دلایلی که تیگو 7 نخریم!
پست شده در بدون دسته بندی

دلایلی که تیگو 7 نخریم!

دلایلی که تیگو 7 نخریم!

بی‌شک، کارخانجات خودروسازی در چین یکی از بزرگ‌ترین صنایع و مراکز در تولید و عرضه اتومبیل‌ در بازار داخلی این کشور و سایر کشورهای جهان محسوب می‌شود و نمی‌توان منکر آن شد که چین در حال حاضر یکی از گسترده‌ترین سازندگان اتومبیل در جهان بوده و با پیشرفتی چشمگیر در حال نزدیک شدن به برندهای مشهور در سطح بین المللی است.

رشد فروش محصولات ساخته شده در چین به لطف بازارهایی همچون ایران، آفریقای مرکزی، آسیای جنوبی و آمریکای جنوبی به حدی بوده که شرکت‌های فعال در زمینه ساخت و تولید اتومبیل در این کشور هر ساله با نرخ سود بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال قبل به فعالیت خود ادامه داده و مدل‌های تولیدی خودشان را به بازار داخلی این مناطق ارسال می‌کنند.

در ایران نیز حضور برندهایی همچون مدیران خودرو و کرمان موتور باعث شده تا تولیدکنندگان چینی از 11 سال پیش تاکنون در ایران حضور داشته و یکی از اصلی‌ترین بازار هدف خود برای فروش محصولات را مارکت داخلی ایران عنوان نمایند.

چری تیگو 7 رقیبی سخت برای کراس‌اوورهای متوسط بازار جهانی محسوب می‌شود. این محصول با ارائه ویژگی‌های فنی جالب توجه در کنار قیمت منطقی توانست رقبای مشهور کره‌ای و ژاپنی خود را در بسیاری از بازارها از جمله ایران به چالش بکشد.

 

 دلایلی که تیگو 7 نخریم!
دلایلی که تیگو 7 نخریم!

قیمت

به جرات می‌توان گفت مهم ترین دلیل برای عدم خرید این محصول، قیمت آن است. تیگو7 در حال حاضر با قیمتی برابر با 130 میلیون تومان در نمونه فول آپشن خود در بازار داخلی کشور عرضه می‌شود که بهایی بیش از حد تصور خریداران و کارشناسان این حوزه بوده و با توجه به رقبای این خودرو در بازه قیمتی برابر با 120 الی145 میلون تومان، که غالبا محصولاتی غیر چینی هستند، این نحوه قیمت‌گذاری و عرضه به مشتریان در بازار داخلی ایران بسیار اشتباه است و می‌توان شکستی زودتر از پیش‌بینی‌ها را برای این خودرو متصور شد.

عدم موفقیت در بازار دسته دوم

همانند دیگر محصولات چینی، تیگو7 نیز در تفکرات اکثر مردم جامعه، یک خودروی چینی با درجه کیفی متوسط و غیر قابل اعتماد محسوب می‌شود و همین تفکرات باعث شده است محصولات چینی در بازار اتومبیل‌های کارکرده، افت قیمتی عجیب و بسیار زیاد را نسبت به نمونه‌های صفر کیلومتر خود پیدا کرده و فروش بسیار بدی را نیز تجربه کنند.

در واقع می توان گفت ذهنیت خریداران برای انتخاب یک خودروی چینی به دو صورت تقسیم بندی می شود، در یک بخش، برخی مشتریان اعتقاد دارند که محصولات چینی ساخته شده و یا وارد شده توسط شرکت‌های خصوصی و دولتی در ایران کیفیت قابل قبول داشته و می‌توان آنها را خریداری کرد، اما در سوی دیگر که جمعیت غالب کشور نیز به‌شمار می‌آیند، بر این اعتقاد هستند که خودروهای چینی همواره محصولاتی بی‌کیفیت بوده، طول عمر بالایی را به‌همراه ندارند و ارزش خرید نسبت به پول پرداختی را هزگر دارا نیستند.

میزان کیفیت ‌و عملکرد خودرو در جاده‌ها و پیچ‌ها

از دیگر نقاط ضعف این خودرو برای عدم خرید، کیفیت و عملکرد این خودرو است. متاسفانه با قیمت اعلامی بیش از حد تصور برای تیگو7، این مدل در حال حاضر در بازه قیمتی خود رقبایی همچون رنو کپچر، سانگ‌یانگ تیوولی (ارزان‌تر است!) و سوزوکی گرند ویتارا را پیش رو دارد و با وجود همچین رقبایی، این خودرو دارای عملکردی ضعیف‌تر و خشک‌تر سر پیچ‌های جاده‌های خارج شهری بوده و در برخی موارد کمی گیج بودن در فرمان پذیری نیز حس می‌شود.

از دیگر موارد منفی در این بخش پیرامون تیگو7، واکنش به فشردن ترمز است که نسبت به رقبای خود ضعیف‌تر بوده و در صورت رسیدن به سرعت‌های بالا نمی‌توان از کنترل کامل راننده بر روی این خودرو مطمئن بود.

 

 دلایلی که تیگو 7 نخریم!
دلایلی که تیگو 7 نخریم!

پیشرانه ضعیف‌تر در مقابل رقبا

تیگو7 در ایران با پیشرانه‌ای 1.5 لیتری مجهز به مولدهای توان بخش توربو عرضه شده است که توانایی تولید قدرتی برابر با 147 اسب‌بخار با شتاب صفر تا صد نزدیک به 11 ثانیه را دارد که این قدرت به چرخ‌های جلو منتقل شده و در واقع یک خودروی دیفرانسیل جلو بشمار می‌رود. اما در نزدیکی قیمت این خودرو می‌توان محصولی همچون  سوزوکی گرند ویتارا با برندی بسیار معتبرتر را عنوان کرد که با بهایی در حدود 139 الی 141 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود و پیشرانه ای 2.4 لیتری با قدرتی معادل 169 اسب‌بخار را دارد که این نیرو به چهارچرخ منتقل شده و در واقع یک خودروی دو دیفرانسل محسوب می‌شود.

در موردی دیگر نیز می‌توان به محصولی همچون جک اس5 اتومات با 97 میلیون تومان در بازار کشور اشاره کرد که دارای یک پیشرانه 2.0 لیتری توربو با توان تولیدی 174 اسب بخار بوده و با قیمتی بسیار کمتر، از قدرت بیشتری نسبت به تیگو7 سود می‌برد و همچنین هایما اس۷ توربو نیز با قیمت 98 میلیون‌تومانی و تولید قدرتی برابر با 170 اسب‌بخار، از دیگر محصولات قدرتمند و با قیمتی کمتر نسبت به تیگو 7 به‌شمار می‌آید.

طراحی داخلی

از دیگر نقاط ضعف تیگو7 برای عدم خرید از سوی خریداران، طراحی داخلی نچنان جذاب و ساده این خودرو است. این مدل با طراحی داخلی و کابینی ساده و به دور از جذابیت‌های معمول، دارای طرحی ساده و تکراری بوده و پس از مدتی استفاده بسیار خسته کننده خواهد شد. کیفیت ساخت کابین این خودرو به دو صورت انجام شده و به اعتقاد کارشناسان کیفیت و ساختار کابین داخلی این خودرو به صورتی یکسان و هماهنگ حفط نشده است و خریداران پس از مدتی استفاده دچار تغییر در کیفیت برخی نقاط این خودرو همچون رنگ پریدگی کلیدها خواهند شد.

متاسفانه همچون سایر بخش‌ها، در این قسمت نیز به دلیل قیمت‌گذاری غیر منطقی بر روی این خودرو در مقایسه با سایر رقبا در این رده، محصولاتی همچون تیوولی و حتی پژو 2008 از کیفیتی بهتر، اتاقی زیباتر و قیمتی کم‌تر برخوردار هستند.

 

 دلایلی که تیگو 7 نخریم!
دلایلی که تیگو 7 نخریم!

آپشن‌های کم‌تر

یکی از دلایلی که بسیار از افراد اقدام به خرید خودروهای چینی می‌کنند، آپشن‌های زیاد در برابر بهای پرداختی است و قاعدتا وقتی شما به سراغ یکی از گران‌ترین محصولات چینی بازار می‌روید، انتظار دارید که بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در آن ببینید که با خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان کره‌ای در یک رده بایستد و حتی امکاناتی بیشتر نیز ارایه دهد.

اما یک مقایسه ساده با محصولاتی چون توسان و اسپورتیج جدید که حتی زیر 200 میلیون هم بها دارند، به‌خوبی نشان می‌دهد در این بخش نیز تیگو 7 نتوانسته موفق باشد و عدم وجود امکاناتی چون سردکن صندلی‌ها، گرمکن فرمان، اتوهلد، پارک خودکار، ایربگ‌های کم‌تر و… نشانی از یک محصول فول آپشن نداشته و حتی تک دیفرانسیل بودن آن در چنین رنج قیمتی برای یک محصول چینی، خودش یک ضعف دیگر محسوب می‌شود.

مقایسه با رقبا

در پایان لازم به ذکر است، چری تیگو7 یک محصول جدید برای بازار داخلی کشور بوده و در حال حاضر زود است که بگوییم این خودروی جدید در آِینده‌ای نزدیک چه عملکردی را نزد خریداران احتمالی در این حوزه قیمتی از خود نشان خواهد داد. اما با نگاهی به سایر رقبا و ارزش خرید این محصولات، متوجه خواهیم شد که در رده قیمتی این محصول که از 120 تا 140 میلیون تومان است، با حضور خودروهایی همچون نیسان جوک اسکای پک، رنو کپچر، سانگ‌یانگ تیوولی و سوزوکی گرند ویتارا که کیفیت ساختی به مراتب بهتر و برند مورد اطمینان‌تری را دارا هستند، به اعتقاد کارشناسان شانس بسیار کمی برای تیگو7 در رقابت با این محصولات وجود داشته و در صورت ادامه عرضه با این قیمت غیر منطقی، شکست این خودرو در بازه زمانی دو الی سه سال دور از انتظار نخواهد بود.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×