پست شده در تکنولوژی

نقد کارشناسی جیلی امگرند 7

نقد کارشناسی جیلی امگرند 7

جیلی امگرند 7 یک خودرو کامپکت چینی است که در سال 2013 و توسط جیلران موتور وارد بازار کشورمان شد. البته عرضه آن مدت زیادی به طول نینجامید و در سال 2014 شاهد توقف واردات آن بودیم هرچند که در همین زمان کوتاه، محصول جیلی فروش بالایی را در ایران تجربه کرد.

امگرند خود یک برند خودروساز چینی بود که چندین سال قبل به مالکیت جیلی در آمد و محصولات آن تحت نام برند جیلی امگرند به فروش می‌رسید. هرچند در سال 2014 برند امگرند عملا از بین رفت چراکه محصولات آن با نام جیلی به فروش می‌رسند.

جیلی هم به خودی خود یک کمپانی بزرگ و قدرتمند در صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود چراکه در سال‌های اخیر اقدام به خرید برخی از برندهای خودروسازی مشهور جهان کرده است. از جمله آنها ولوو سوئد بوده به طوری که به مالکیت درآوردن ولوو موجب بالا گرفتن شهرت جیلی شد. به علاوه جیلی کمی بعد پولستار را هم تحت مالکیت خود درآورد و مدتی قبل اعلام شد جیلی چیزی نزدیک به 10 درصد از سهام کمپانی دایملر را خریداری کرده است. دایملر کمپانی مادر مرسدس بنز است و جیلی با این اقدام به نوعی نمایش قدرت برگزار کرد.

جیلی امگرند 7 با نام‌های دیگری چون جیلی امگرند و جیلی EC7 هم شناخته می‌شود. این خودرو ظاهر جذابی دارد و حتی در ابتدا به دلیل شباهت لوگو با برخی برندهای آمریکایی و شباهت ظاهری با خودروهای آلمانی، به عنوان یک خودرو گران قیمت در میان مردم شناخته می‌شد. این یکی از بهترین خودروهایی است که در کشور چین تولید شده و به دلیل همین کیفیت بالا توانست به برخی از کشورهای اروپایی هم راه پیدا کند.

جیلی امگرند 7 نخستین خودرو ساخت چین بود که در آزمون‌های ایمنی یورو انکپ موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شد و به عنوان یک خودرو باکیفیت شناخته شد.

طراحی کابین جیلی امگرند 7 هم خوب بود اما نه به خوبی طراحی بدنه. داشبورد طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و یک نمایشگر در مرکز آن دیده می‌شود. پوشش انتخاب شده برای صندلی‌ها و متریال به کار رفته در کابین از کیفیت مطلوبی برخوردارند و جیلی امگرند 7 سواری نسبتا نرمی دارد. فضای سرنشینان عقب در حد متوسطی است اما برای استفاده در مسیرهای طولانی گزینه خوبی به شمار می‌رود.

جیلی امگرند 7 تجهیزاتی چون 6 عدد کیسه هوا، نمایشگر 6.5 اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، سانروف برقی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، صندلی‌های عقب تاشو، چراغ‌های جلو اتوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع نور را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جیلی امگرند 7 به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت برای به حرکت درآوردن جیلی امگرند 7 کافی است و می‌توان عملکرد فنی آن را خوب ارزیابی کرد.

جیلی امگرند 7 در حال حاضر در دو نسخه اتوماتیک و دنده ای در بازار موجود است که با یکدیگر اختلاف قیمتی تقریبی 20 میلیون تومانی دارند و در بازار و در نسخه‌های دست دوم سال های 2013 و 2014 به فروش می‌رسند. جیلی امگرند 7 خودرویی بسیار با کیفیت بود ولی با اتفاقاتی که برای نمایندگی این برند در ایران برایش رخ داد به یک باره بازار نمونه های دست دوم این خودروی با کیفیت چینی دچار مشکل شد و دیگر آن جذابیت گذشته را ندارد .در حال حاضر نمونه های کم کارکرد اتومات مدل 2014 جیلی ام گرند7 تقریبا با نمونه‌های صفر کیلومتر بسترن B30 هم قیمت است که با توجه به وضعیت برند جیلی و نبود خدماتی مناسب برای این خودرو خرید بسترن B30 و یا گزینه های دیگری مانند استپ وی کار کرده می تواند گزینه های جذاب تری در شرایط کنونی بازار خودرو ایران باشد ،این نکته را در نظر داشته باشید که نمونه های دست دوم دنده ای جیلی ام گرند7 در بازار به دلیل قیمت پایین‌تر بازار خرید و فروش بهتری دارد.

اگر مشکلات خدمات پس ازفروش برای جیلی ام گرند7 اتفاق نمی افتاد، بدون شک جیلی ام گرند7 می توانست یکی از پر فروش ترین خودروهای چینی در تاریخ بازار خودروی ایران باشد اما این خودرو باکیفیت، در حال حاضر با مشکل قطعات روبه‌رو است.

اگر نمونه‌های کم کارکرد آن را پیدا کردید، می‌تواند گزینه منطقی برای خرید یک خودرو سدان خانوادگی باشد.

نکات مثبت جیلی امگرند 7

جیلی ام گرند7

امکانات مناسب خودرو – عملکرد خوب پیشرانه در مقایسه با دیگر چینی های بازار – ظاهری جذاب و به روز

نکات منفی جیلی امگرند 7

صدای زیاد موتور در اتاق -ایراد در سیستم صوتی

امنیت جیلی امگرند 7

جیلی امگرند 7 توانسته است از C NCAP چین 5 ستاره ایمنی دریافت کند. البته جیلی امگرند 7 موفق شده در آزمون ایمنی یورو انکپ 4 ستاره ایمنی کسب کند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×