چرا جک اس ۵ نخریم؟
پست شده در بدون دسته بندی

چرا جک اس ۵ نخریم؟

چرا جک اس ۵ نخریم؟

۱ – عدم ارائه برخی آپشن ها و امکانات مهم و مفید

همان طور که در توضیح امکانات و آپشن های این خودرو گفتیم، جک اس ۵ تقریباً از مجموعه کامل از امکانات، تجهیزات و آپشن ها بهره می‌برد. ولی این که چرا خودرویی در این سطح و این رده قیمتی نباید آپشنی مانند کروز کنترل داشته باشد سوالی است که دوست داریم پاسخ آن را از مسئولان کرمان موتور بشنویم. همچنین برخی از مالکان این خودرو گزارش کرده‌اند که کرمان موتور برخی قطعات مانند سینی موتور را به صورت فابریک روی این خودرو نصب نمی‌کند و برای محافظت از موتور و زیر بندی خودرو، حتماً باید بعد از خرید خودرو خودتان نسبت به اضافه کردن این مورد اقدام کنید، موضوعی که باز هم برای ما بسیار تعجب آورد می‌باشد.

۲ – کیفیت ساخت شانسی!

موردی که شاید به جرات بتوان گفت فقط مختص صنعت خودروی ایران می‌باشد. قطعاً شما هم تاکنون شنیده‌اید که کیفیت ساخت خودروهای تولید داخل در کشورمان کاملاً شانسی است و اگر خوش شانس باشید، خودرویی با کیفیت نصیب شما خواهد شد و اگر شانس با شما یار نباشد، که در اکثر مواقع هم به همین صورت است، خرید خودروی صفر کیلومتر شما را بسیار اذیت خواهد کرد. کرمان موتور در ابتدای فعالیت خود، همواره به عنوان یکی از بهترین کمپانی‌ها از نظر کیفیت مونتاژ مطرح بود، ولی متاسفانه موردی که اخیراً خیلی زیاد شده و گزارشات مختلفی هم از سوی مالکان این خودرو در فضای مجازی وجود دارد، کیفیت مونتاژ پایین جک اس ۵ است که خود را به صورت بروز مشکلاتی اساسی در خودرو نشان می‌دهد. در آخرین گزارش کیفی خودروهای تولید داخل متعلق به فروردین ۹۷، جک اس ۵ توانسته سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهد.

۳ – مصرف سوخت بسیار بالا

همان گونه که در بخش‌های ابتدایی مطلب اشاره کردیم، طبق اعلام کرمان موتور، جک اس ۵ به صورت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر ۷.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند. قبلاً هم بارها اشاره کرده‌ایم که این اعداد را شرکت‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی و توسط راننده‌های آموزش دیده و حرفه‌ای به دست می‌آورند و در شرایط رانندگی واقعی، اوضاع اندکی متفاوت است، ولی نکته جالب در مورد جک اس ۵ این که، این تفاوت اصلاً اندک نبوده و مالکان بسیاری از پرمصرف بودن این خودرو بسیار شاکی هستند. طبق گزارش مالکان متعدد این خودرو، جک اس ۵ در شهر به ازای هر صد کیلومتر حدوداً ۱۱.۵ لیتر و در جاده تقریباً ۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف بنزین دارد، با این اوصاف می‌توان گفت مصرف واقعی میانگین این خودرو تقریباً به ازای هر صد کیلومتر ۱۰ لیتر است.

۴ – کیفیت رنگ بدنه پایین می‌باشد

برخی شایعات وجود دارند که کرمان موتور رنگ آمیزی جک اس ۵ را به صورت دستی انجام می‌دهد و در خطوط تولید این شرکت، خبری از کوره‌های رنگ اتوماتیک نیست. باز هم تاکید می‌کنیم این مورد فقط در حد شنیده است و در صورتی که کرمان موتور توضیحی در این مورد داشته باشد، حتماً آن را منتشر خواهیم کرد. ولی جدای از این شایعه، مالکان جک اس ۵ بسیاری از کیفیت رنگ پایین این خودرو در صحبت‌های خود گله دارند و به نظر می‌رسد این مشکل در جک اس ۵ به یک اپیدمی تبدیل شده است.

۵ – عملکرد گیربکس اتومات چندان مطلوب نیست.

همه چیز درباره جک اس 5
همه چیز درباره جک اس 5

اگرچه گیربکس دو کلاچه جک S5 اتومات یکی از بهترین‌های این رنج قیمتی است و شتاب خوبی را تحویل می‌دهد ولی طی تست‌هایی که انجام دادیم نمونه دنده دستی علی رغم گشتاور کمتر، در شروع حرکت با اختلاف نسبتاً زیاد نمونه اتومات را جا می‌گذارد و نمونه اتومات آن طور که باید و شاید عملکرد تهاجمی ندارد و همینطور لگ توربو و تأخیر نسبی گیربکس نیز هنگام سبقت گیری در نمونه اتومات نیز کمی آزار دهنده است که با گذاشتن لیور دنده در حالت S (اسپرت) این مسئله کمرنگ می‌شود.

دو مشکل دیگری که در رابطه با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جک S5 می‌توان خاطر نشان کرد:

الف) دنده‌ها را خیلی زود سبک می‌کند و به اصطلاح دنده مرده می‌دهد و هنگام معکوس دادن بهتر است دنده را در حالت S قرار دهید تا از حداکثر پتانسیل گیربکس استفاده کنید.

ب) بعد از فشار زیاد و گرم شدن گیربکس کارایی آن پایین می‌آید و به اصطلاح گیج می زند که برای رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی چندان خوشایند نیست و این مسائل در کارکردهای بالاتر به مرور بیشتر نمایان خواهد شد.

البته مورد ۵ را خیلی نمی‌توان به خودروهای چینی این رنج قیمتی خرده گرفت ولی بهتر است برای خرید خودرو از تمامی زوایای آن اگاه باشیم تا انتخاب درستی انجام دهیم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×