معرفی خودرو جک S5
پست شده در بدون دسته بندی

معرفی خودرو جک S5

معرفی خودرو جک S5 : جک یکی از برندهای شناخته شده چینی در بازار خودرو ایران است و مدل‌های مختلفی از این خودرو در خیابان‌های کشورمان به‌چشم می‌خورد. جک S5 یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری است که در سال 2012 در نمایشگاه گوانجو چین رونمایی و در سال 2013 به بازار جهانی عرضه شد. شرکت کرمان‌موتور تصمیم گرفت تا در سال 1393 مونتاژ نمونه دنده‌دستی این شاسی‌بلند چینی را در کشورمان آغاز کند.

فروش بسیار خوب جک S5 باعث شد تا در سال 1395 نمونه دنده اتومات این خودرو نیز به بازار داخلی عرضه شود. جک S5 از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر بهره می‌برد که 174 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور توان خروجی این کراس‌اوور چینی است. نیروی تولید شده پیشرانه به کمک یک گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ همچنین جک S5 در مدت زمان 11.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.7 لیتر ذکر شده است. در ادامه مقاله معایب جک S5 را برایتان شرح می‌دهیم.

معایب جک S5، کپی‌برداری طراحی ظاهری

برندهای خودروسازی چینی چند سالی است به‌شکل قوی‌تری در بازار خودرو حضور دارند و تولیدات خودرویی زیادی را به بازار عرضه می کنند. همانند سایر خودروهای چینی، طراحی و تولید محصولات این کشور با کپی‌برداری از سایر برندهای خودروسازی انجام می‌شود. جک S5 نیز از این قاعده مستثنی نیست و شباهت زیادی به هیوندای توسان LM دارد. به‌طوری‌که در طراحی، ابعاد کلی خودرو و فرم بدنه، شکل درب‌ها و زاویه پشت خودرو می توان شباهت به هیوندای توسان کره‌ای را مشاهده کرد. ناگفته نماند که در چراغ‌های عقب این خودرو نیز شاهد شباهت‌هایی با خودرو آئودی Q5 هستیم.

معرفی خودرو جک S5

معایب جک S5، پایین بودن کیفیت رنگ بدنه

از دیگر معایب جک S5 می‌توان به کیفیت پایین رنگ بدنه این خودرو اشاره کرد که باعث شده تا خریداران این خودرو از این قضیه گله‌مند باشند. شایعاتی مبنی بر این قضیه وجود دارد که رنگ‌آمیزی جک S5 به‌صورت دستی انجام می‌شود و از کوره‌های رنگ‌آمیزی در این کمپانی خبری نیست. اما باید گفت که کرمان موتور هنوز توضیحی راجع‌به این موضوع نداده و فقط شایعه و حدس و گمانی است که به‌خاطر کیفیت پایین رنگ بدنه این خودرو گفته می‌شود.

معایب جک S5، عملکرد کند گیربکس اتومات

شاید بتوان یکی از معایب جک S5 اتومات را گیربکس اتوماتیک این خودرو قلمداد کرد که در تعویض دنده‌ها گاهی اوقات واکنش سریعی را نشان نمی‌دهد. در بسیاری از مواقع عملکرد کند این گیربکس با افزایش دما بیشتر می‌شود و این مشکل ریشه در ضعف سیستم DCT (گیربکس دوکلاچه) استفاده شده در این خودرو دارد، چنین مشکلی حین رانندگی در جاده‌های کوهستانی و پر پیچ‌وخم که تعویض به‌موقع دنده‌ها بیش از هرزمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند می‌تواند تا حد چشمگیری از لذت رانندگی با این کراس‌اوور چینی بکاهد.

معایب جک S5، مصرف سوخت بالا

یکی دیگر از معایب جک S5، مصرف بالای سوخت این خودرو است. هرچند که برروی کاغذ مصرف سوخت ترکیبی جک S5 در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر ذکر شده، اما باید گفت که در عمل این رقم متفاوت است.

طبق تست‌های انجام شده با این خودرو شاهد مصرف سوخت بیشتری در حدود 12 لیتر در مسافت‌های شهری و 8 لیتر در جاده هستیم که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را به عدد 10 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رساند. این رقم بسیار بالایی برای یک خودرو دیفرانسیل جلو و کراس‌اوور شهری است که باعث شده خریداران از این موضوع رضایت نداشته باشند.

جک S5 ارزش خرید دارد یا نه؟

باید گفت که جک S5 همچون سایر خودروهای هم‌وطن خود دارای معایب و مشکلاتی است، ازجمله کیفیت و مشخصات فنی ضعیف که در پس ظاهر به‌روز و جذاب این خودرو پنهان شده‌است. شاید برخی از افراد، عملکرد فنی این خودرو در شتاب و سرعت را از برندهای دیگر بهتر بدانند؛ ولی بحث استفاده از خودرو در کارکردهای بالا و بلندمدت مهم است که با توجه به کیفیت کلی ساخت و مونتاژ خودرو نمی‌توان انتظار کارکرد مناسبی همچون نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو را پس از چند سال استفاده داشت.

در پایان مقاله معایب جک  S5 باید گفت که این خودرو از معایبی همچون عملکرد ضعیف گیربکس، کیفیت پایین رنگ بدنه مصرف سوخت بالا برخوردار است، اما در کنار مزایایی نظیر کابین جادار، طراحی داخلی و ظاهری مناسب، امکانات و آپشن‌های رفاهی معقول، پیشرانه توانمند، ایمنی مناسب و خدمات پس از فروش گسترده توانسته فروش خوبی را در بازار داخلی تجربه کند. اگر از معایب جک اس5 چشم‌پوشی کنید این خودرو گزینه مناسبی برای خرید خواهد بود؛ همچنین شما می‌توانید در این رنج قیمتی گزینه‌هایی همچون تیگو 5، BYD S6 و هایما S7 توربو را در نظر داشته باشید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×