معایب ام وی ام 530
پست شده در بدون دسته بندی

معایب ام وی ام 530

معایب ام وی ام 530

ام وی ام 530 یا همان چری A5 یک اتومبیل چینی است که توسط کارخانه چری بین سال های 2006 تا 2008 تولید شده است. این خودرو با سه موتور با حجم 1.6، 1.8 و 2 لیتری و هم‌چنین با دو نوع سیستم انتقال 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک تولید شده است. این محصول مهم چری با راه یافتن به کشورهایی از جمله ایران، ترکیه ، روسیه و مصر جایی برای خود در بازار جهانی پیدا کرد. این سدان که دارای عنوان اولین خودرو هیبریدی چینی می‌باشد، از سال 1389 با موتور 2 لیتری و گیربکس 5 دنده دستی توسط شرکت مدیران خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود.

نقد و بررسی فضای داخلی

در دید کلی و اولیه این خودرو را نسبتا شیک و مدرن و در کلاسی بالاتر از دیگر خودروهای این رنج قیمت خواهید یافت و این به واسطه رنگ بندی روشن و گرم داخل خودرو، فضای جادار و دلنشین، طراحی مدرن داشبورد، دسته دنده کرومی و همچنین جانمایی درست و منظم هر یک از اجزاء در کنسول میانی آن است. فضای داخلی جادار و گسترده این اتومبیل هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب به طوری که سه نفر بزرگسال به راحتی می‌توانند بر روی صندلی عقب آن جای گیرند، از ویژگی‌های مثبت آن است. همچنین صندلی‌های نرم و راحت، با روکش چرمی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نیز از دیگر نکات خوب این خودروست. اما در نگاه جزیی به قسمت‌های داخل خودرو ایراداتی را می‌توان به آن وارد کرد. ارتفاع نامناسب دسته دنده، جعبه داشبورد کوچک و به خصوص کیفیت بد تصویر نمایشگر خودرو در نور از مهم‌ترین ایرادات قسمت داخلی خودرو هستند. همچنین صحبت‌هایی هم در مورد جنس بد روکش صندلی این خودرو وجود داشت که گفته می‌شود در تولیدات جدید آن برطرف شده است. در مجموع باید گفت هرچند این کمپانی چینی طراحی کامل و بدون نقصی را ارائه نداده است اما می‌توان گفت که در مسیر درستی در حال حرکت رو به جلو در طراحی داخلی خودرو است. موتور خودرو چری A5 که در بازارهای مختلف جهانی با موتورهای چهارسیلندر 1.6 ، 1.8 و 2 لیتری بنزینی و با جعبه دنده‌های 5 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک ارائه شده است، در ایران فقط با موتور 2 لیتری و جعبه دنده 5 سرعته دستی در بازار عرضه می‌شود. این موتور با 4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ می تواند توانی برابر 139 اسب بخار را در 5750 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 182 نیوتن متر را در 4500 دور در دقیقه تامین نماید. حداکثر سرعت این سدان 185 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 13 ثانیه است که با توجه به حجم بالای موتور آن کمی ضعیف به نظر می‌رسد. این خودرو دارای استاندارد یورو 3 است و مصرف بنزین ترکیبی آن (میانگین مصرف داخل و بیرون شهر) برابر 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 

معایب ام وی ام 530
معایب ام وی ام 530

نقد و بررسی بیرون خودرو

به نظر می‌رسد طراحان بدنه این خودرو سعی کرده‌اند تا حد امکان، اتومبیلی ساده و در عین حال شیک وارد بازار کنند. بدنه تقریبا صاف و با خطوط طراحی کم، اثباتی بر این ادعاست. جلو پنجره بزرگ کرومی و دو خطی که بر روی پنل جلو وجود دارد به همراه چراغ‌های اصلی بزرگ و تقریبا نیم دایره‌ای کشیده با لبه‌ی تیز، جلوه نسبتا شیک و با صلابتی را از جلوی این خودرو به نمایش می‌گذارد. این طراحی ساده و امروزی در نمای جانبی نیز در برآمدگی گلگیرها و انحنای کم سقف و درب عقب خودرو وجود دارد. البته اندازه کوچک رینگ، اثر منفی در زیبایی این خودرو از نمای جانبی داشته است. اما طراحی قسمت عقب با انتقاد بیشتری همراه شده و برخی معتقدند که سادگی بیش از اندازه در این قسمت وجود دارد که کمی سبک خودرو را به خودروهای قدیمی‌تر شباهت داده است. صندوق عقب و سپر بزرگ با چراغی بزرگ با خطوط تیز، نمایی نه چندان دلچسب را برای بیننده فراهم می‌کند. با این حال این طراحی ساده منجر به، به وجود آمدن صندوق عقب بزرگ و جاداری شده است که مناسب خانواده‌های ایرانی می‌باشد.

 

معایب ام وی ام 530
معایب ام وی ام 530

نقد و بررسی رانندگی خودرو

جعبه دنده و کلاچ نرم این خودرو امکان یک رانندگی راحت را برای راننده فراهم می‌کند. همچنین شکل کلی بدنه به صورتی است که ابعاد خودرو به راحتی برای راننده جا می‌ا‌فتد و کمتر مشکلی را در تشخیص ابعاد خودرو برای او به وجود می‌آورد. موتور 2 لیتری خودرو در کنار وزن مناسب آن، سرعت مناسب را فراهم کرده است و هر چند شتاب اولیه خیلی خوبی وجود ندارد اما شتاب ثانویه خودرو قابل قبول است. اما نکته منفی که در این خودرو وجود دارد کمک فنرهای عقب ضعیف و پرانتقاد آن است که در برخی از موارد برای رانندگان مشکل ایجاد کرده است. همچنین سیستم تعلیق عقب آن در سر پیچ‌ها برای رانندگانی که انتظار یک خودروی اسپرت را از آن دارند جواب‌گو نیست و مشکل ایجاد می‌کند

نقد و بررسی موتور

چری A5 که در بازارهای مختلف جهانی با موتورهای چهارسیلندر 1.6 ، 1.8 و 2 لیتری بنزینی و با جعبه دنده‌های 5 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک ارائه شده است، در ایران فقط با موتور 2 لیتری و جعبه دنده 5 سرعته دستی در بازار عرضه می‌شود. این موتور با 4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ می تواند توانی برابر 139 اسب بخار را در 5750 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 182 نیوتن متر را در 4500 دور در دقیقه تامین نماید. حداکثر سرعت این سدان 185 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 13 ثانیه است که با توجه به حجم بالای موتور آن کمی ضعیف به نظر می‌رسد. این خودرو دارای استاندارد یورو 3 است و مصرف بنزین ترکیبی آن (میانگین مصرف داخل و بیرون شهر) برابر 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×