مشخصات ام وی ام 110 4سیلندر دنده ای
پست شده در بدون دسته بندی

مشخصات ام وی ام 110 4سیلندر دنده ای

مشخصات ام وی ام 110 4سیلندر دنده ای

معرفی خودرو

خودروی شهری کوچک و ایده ال، کاملا مناسب برای کلان شهرها، که دارای طراحی مدرن و پویا و جذاب با خطوط نرم و ملایم می باشد. بال عقب MVM110 طبق اصول اولیه آیرودینامیک، باعث بهبود پایداری خودرو در سرعت های بالا می شود. 110 کم مصرف ترین و اقتصادی ترین خودروی موجود در کشور است، که امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم باعث محبوبیت این کوچولوی دوست داشتنی شده است و آن را به مناسب ترین خودرو برای کاربردهای شهری بدل نموده است . این خودرو با داشتن موتورهای 800 و 1100 سی سی که دارای قدرت 51 و 68 اسب بخار می باشند که با توجه به مصرف پائین سوخت و قدرت مناسب مزیت مهم و بزرگی برای این خودرو می باشد. خودروی 110 خودروی بسیار ایمنی در کلاس خود می باشد. وجود یک کلاف تقویتی دور تا دور اطاق خودرو و همچنین سپرهای ضربه گیر، ضریب ایمنی داخل اطاق را به طرز محسوسی افزایش می دهد. وجود دو عدد ایربگ و سیستم ترمز ABS ضریب ایمنی این خودرو را به طرز محسوسی افزایش داده. ضای داخلی خودرو بسیار راحت و جادار بوده و برای خودرویی در این کلاس کاملا ایده ال است. فضای داخل دلباز بوده که این خود نشان دهنده طراحی دقیق و مناسب این خودرو است. صندلی های این خودرو راحت و با فیزیک راننده همخوانی دارد، که به راحتی قابلیت کاهش فشار مستقیم را با توزیع فشار صندلی به پاها به منظور کاهش خستگی در مسافرت های طولانی به راننده می دهد. امکانات رفاهی داخل خودرو، مناسب و ایده ال بوده و آن را بدل به خودروئی مجهز و راحت نموده است.

ام وی ام 100 (چری QQ3) محصول شرکت چری چین می‌باشد که در سال 2003 تولید و از سال 1388 با قیمت 8.5 میلیون تومان برای نوع 3 سیلندر و 9.5 میلیون تومان برای نوع 4 سیلندر وارد بازار ایران شد. این خودروی جمع‌وجور و کم‌مصرف برای مسیرهای شهری می‌تواند بسیار مناسب باشد. از ظاهر بیرونی این اتومبیل کاملا مشخص است که طرح آن از دوو ماتیز کپی‌برداری شده است. این خودرو، پراید نه چندان محبوب را به عنوان اصلی‌ترین رقیب خود در بازار دارد اما با توجه به این که دیگر در چین تولید نمی‌شود و حتی طبق برخی از آمارها جزو بی‌کیفیت‌ترین خودروهای موجود در ایران است، باید به فکر جایگزین مناسب‌تری برای آن‌ها بود.

نقد و بررسی فضای داخلی

داشبورد و کنسول میانی این خودرو بسیار ساده و منظم کار شده‌است. بر طبق گفته سازنده، صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که احساس نرمی و راحتی بیشتری به سرنشینان می­دهند و فشار را به صورت متوازن در کل صندلی پخش می‌کنند و باعث می‌شوند تا پاها و کمر در رانندگی‌های طولانی کمتر خسته شوند. بعلاوه طراحی مناسب صندلی‌ها و جایگذاری تجهیزات در داخل خودرو، فضا را جادار نشان می‌دهد.

 

مشخصات ام وی ام 110 4سیلندر دنده ای
مشخصات ام وی ام 110 4سیلندر دنده ای

نقد و بررسی بیرون خودرو

بارزترین مشخصه این خودرو ابعاد کوچک آن است که آن را برای سواری در شهر مناسب کرده است. به علاوه ابعاد کوچک آن امکان پارک کردن راحت‌تر خودرو در شهری مانند تهران (که این مشکل، معضلی برای رانندگان می‌باشد) فراهم کرده است. همان‌طور که گفته شد، شکل بدنه آن کاملا شبیه دوو ماتیز می‌باشد که در سال 1998 تولید شده بود و مشخصا کمی قدیمی به نظر خواهد آمد. در ساخت آن سعی شده تا اصول آیرودینامیکی رعایت شود تا مقاومت هوایی که به خودرو وارد می‌شود کاهش یابد. این خودرو با توجه به ظاهر آن بیشتر مورد توجه خانم‍‌ها قرار گرفته است.

نقد و بررسی رانندگی خودرو

این خودرو در مسیرهای معمولی و شهری به دلیل نرم بودن فرمان و کلاچ سواری خوبی دارد، اما طبق گفته برخی از مصرف‌کنندگان پدال گاز آن سفت‌تر از حد معمول است. در عوض در سربالایی‌ها و مسافت‌های طولانی، به دلیل موتور کم‌حجم و نسبتا ضعیف آن، راننده دچار خستگی می‌شود. سیستم تعلیق و کمک فنرهای نه چندان خوب آن هم کنترل آن را در سرعت‌های بالا دچار مشکل می­کند.

 

مشخصات ام وی ام 110 4سیلندر دنده ای
مشخصات ام وی ام 110 4سیلندر دنده ای

نقد و بررسی موتور

این اتومبیل هم با موتور 3 سیلندر و هم 4 سیلندر در ایران تولید می‌شود. موتورهایی با حجم 800 و 1100 سی سی که به ترتیب دارای قدرت 51 و 68 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حدکثر گشتاور 70 و 90 نیوتن‌متر در 3500 تا 4000 دور در دقیقه می‌باشند. گیربکس هر دو نوع دستی 5 سرعته و حداکثر سرعت آن‌ها 130 کیلومتر در ساعت است. البته نوع 4 سیلندر ام وی ام 110 با گیربکس اتوماتیک 4 دنده نیز تولید می‌شود. شتاب 0 تا 100 موتور 4 سیلندر 1 ثانیه بهتر از نوع 3 سیلندر است و برابر 14 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن هم برابر 8 لیتر است که 1.5 لیتر بیشتر از نوع 3 سیلندر است.

نقد و بررسی ایمنی خودرو

بدنه یکپارچه از جنس استیل، میله استیل که درون درب­ها تعبیه شده، وجود دو عدد کیسه هوا، قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت و سیستم ترمز ABS که البته برخی از این‌ها انتخابی مشتری هستند، باعث افزایش ضریب استحکام و ایمنی این خودرو شده است اما با این حال معایبی همچون کیفیت پایین قطعات، فنربندی نامناسب و موتور نسبتا ضعیف آن، باعث کاهش ایمنی و بعضا خطرناک بودن آن می‌شوند.

نقد و بررسی ارزش خرید

علی‌رغم همه کاستی‌هایی که این خودرو دارد، با توجه به اینکه یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای موجود در بازار می‌باشد، مشتریان خاص خود را دارد. بسیاری در هنگام خرید این خودرو، آن را با پراید مقایسه می‌کنند و نتیجه این مقایسه خرید یکی از این دو محصول است و در بسیاری از موارد به دلیل امکانات بیشتر ام وی ام 110 این خودرو که توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌شود، انتخاب کاربران می‌باشد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×