مشخصات فنی چری تیگو 7
پست شده در بدون دسته بندی

مشخصات فنی چری تیگو 7

محبوبیت و موفقیت شاسی بلندهای شرکت چری در بازار کشور، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از میان تمامی محصولاتی که این خودروساز مطرح چینی به بازار کشورمان عرضه کرده‌است، چری تیگو 7 تافته‌ای جدا بافته است. طی چند سال گذشته این خودرو با امکانات متنوع، طراحی جذاب و موتور پربازده خود به‌خوبی توانسته است نظر بسیاری از خریداران را به سوی خود جلب کند.

تیگو 7 یکی از کراس‌اوورهای لوکس و مدرن کمپانی چری چین محسوب می‌شود که از سال 2016 تاکنون بر روی خط تولید این شرکت خودروسازی قرار دارد. این خودرو که در بازار برخی از کشورهای جهان با نام چری T15 یا Qoros Young شناخته می‌شود، اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2012 به‌صورت یک خودرو کانسپت با نام Chery TX Suv در معرض دید عموم قرار گرفت.

در بازار کشور ما، موفقیت‌های چشمگیر چری تیگو 5 باعث شد تا شرکت مدیران خودرو به‌عنوان نماینده رسمی برند چری در ایران، اولین نمونه چری تیگو 7 را در سال 1396 به بازار داخلی عرضه کند. استقبال خریداران بازار کشور از یک‌سو و تصمیم قطعی مدیران خودرو برای رویارویی با کراس‌اوورهای بنام موجود در بازار کشور، باعث شد تا در سال 1397 پای تیپ IE چری تیگو 7 نیز به بازار کشورمان باز شود. چری تیگو 7 IE نمونه فول آپشن این خودرو بوده و به‌عنوان یکی از مجهزترین کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشور شناخته می‌شود.

مشخصات فنی چری تیگو 7

مشخصات فنی چری تیگو 7
مشخصات فنی چری تیگو 7

چری تیگو 7 در بازارهای جهانی با دو پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ در دسترس خریداران قرار دارد. بنابر صلاح‌دید شرکت مدیران خودرو، چری تیگو 7 با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ به بازار عرضه می‌شود. این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ که با کد SQRE4T15 شناخته می‌شود، طراحی و تولید شرکت AVL اتریش بوده و توان تولید 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد.

یکی از نکات مثبتی که در مشخصات فنی چری تیگو 7 به چشم می‌خورد، برخورداری این خودرو از گیربکس DCT یا همان دابل کلاچ است که چالاکی قابل‌قبول و شتاب‌گیری روانی را برای این خودرو به همراه داشته است. گیربکس 6 سرعته دوکلاچه چری تیگو 7، نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند تا این کراس‌اوور 1440 کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

از دیگر مزایای موجود در مشخصات فنی چری تیگو 7، مصرف سوخت اقتصادی این خودرو است. چری تیگو 7 با وجود بهره‌مندی از پیشرانه توربوشارژ و همچنین وزن نسبتا سنگین، به‌طور ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها حدود 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند که در شرایط فعلی سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت، مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود. در جدول زیر می‌توانید از مشخصات فنی تیگو 7 آگاه شوید:

مدل خودرو چری تیگو 7
پیشرانه پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ
حجم موتور سی‌سی 1498  سی‌سی
حداکثر قدرت اسب بخار 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور نیوتن‌متر 210  نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
گیربکس 6  سرعته اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت (ترکیبی) 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب صفر تا 100 10.2 ثانیه
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت 190 کیلومتر در ساعت

آپشن‌ها و امکانات رفاهی چری تیگو 7

مشخصات فنی چری تیگو 7
مشخصات فنی چری تیگو 7

یکی از ویژگی‌هایی که در تمامی محصولات سری تیگو و آریزو شرکت خودروسازی چری وجود دارد، برخورداری این خودروها از امکانات متنوع و به‌روز است. چری تیگو 7 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همچون سایر برادران خود، در این بخش حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. تیگو 7 در ابتدا تنها با تیپ اکسلنت به بازار کشور عرض شد، اما کمی بعد تیپ IE نیز روانه بازار شد که در اصطلاح به آن «تیگو 7 جدید» نیز گفته می‌شود.

تیگو 7 جدید علاوه بر امکانات و تجهیزات کامل‌تر، در مقایسه با تیپ اکسلنت از تریم داخلی متفاوتی نیز برخوردار است. از جمله تفاوت‌های تیپ اکسلنت و IE می‌توان به اضافه‌شدن ترمز پارک برقی(EPB)، روکش صندلی‌ها جدید با رنگ موکا، طرح جدید رودری‌ها، روکش جدید بالای داشبورد، اتوهلد و تغییر فرم کنسول میانی اشاره کرد. به‌طورکلی می‌توان چری تیگو 7 را یکی از کامل‌ترین کراس‌اوورهای موجود در این رنج قیمتی دانست که با امکانات متنوع خود می‌تواند خریداران آپشن‌پسند ایرانی را به‌راحتی به‌سوی خود بکشاند. در ادامه می‌توانید با مطالعه جدول زیر از امکانات و تجهیزات موجود در این کراس‌اوور جذاب مطلع شوید:

تجهیزات چری تیگو 7
چراغ چراغ جلو زنون- دیلایت- اتولایت- مه‌شکن جلو و عقب- چراغ بدرقه – تنظیم برقی ارتفاع نور
سیستم‌های مولتی‌مدیا 6 اسپیکر- هندزفری- Bluetooth – USB  MP3/MP4 – iPod – MirrorLink – AUX
صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی
رینگ‌ها رینگ 18 اینچی/ 225/60R18
آینه آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرمکن
تهویه مطبوع تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
صندلی روکش چرمی صندلی‌ها- صندلی راننده 6 حالته برقی، تنظیم برقی گودی کمر- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی- گرمکن صندلی‌های جلو
شیشه شیشه بالابرهای برقی- سقف پانوراما- سانروف
سیستم‌های هشدار دهنده سنسور پارک در جلو و عقب- سنسور فشار باد تایر- دوربین 360 درجه

ایمنی چری تیگو 7

چری تیگو ۷ نیز همچون اغلب محصولات کمپانی‌های خودروسازی کشور چین، توسط موسسه ایمنی CNCAP مورد بررسی قرار گرفته‌است که به‌موجب آن موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده‌است. علاوه‌بر این، بدنه چری تیگو ۷ به‌صورت یکپارچه بوده و۶۰% آن از فولاد مقاوم ساخته شده است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود که در تصادفات و حوادث رانندگی، این خودرو بتواند به‌خوبی از جان سرنشینان خود محافظت کند.

 

تجهیزات چری تیگو 7
تجهیزات ایمنی و حفاظتی ایموبولایزر، سیستم هشدار دهنده، ورود و استارت بدون کلید
کیسه هوا مجهز به 6 کیسه هوا (سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای)
سیستم ترمز ABS-EBD-ESP-ASR-HHC-EBA-DTC-EPB

جمع‌بندی مشخصات فنی چری تیگو 7

 

مشخصات فنی چری تیگو 7
مشخصات فنی چری تیگو 7

 

به آخرین بخش از مقاله مشخصات فنی چری تیگو 7 رسیدیم؛ در یک نگاه کلی به چری تیگو 7 می‌توان گفت که این خودرو یکی از به‌روزترین کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشور است که از مزایایی همچون توان خروجی قابل‌قبول، طراحی جذاب، کابین زیبا و باکیفیت، امکانات متعدد و مصرف سوخت بهینه برخوردار است. وجود چنین ویژگی‌هایی باعث شده‌است تا چری تیگو7 در بازار کشورمان فروش موفقی را تجربه کند. از طرفی دیگر قیمت نسبتا بالا و هزینه گزاف سرویس‌های دوره‌ا‌ی در کنار تمایل نسبتا کم اغلب افراد به خرید نمونه‌های دست‌دوم این خودرو موجب شده‌است تا چری تیگو 7 نتواند از نظر میزان فروش رکورد برادر کوچک‌تر خود یعنی چری تیگو 5 را بشکند.

در محدوده قیمتی که تیگو 7 IE در آن قرار دارد، می‌توان خودروهایی همچون پژو 2008، نیسان جوک اسکای پک یا حتی سانگ‌یانگ تیوولی را نیز خریداری کرد. از میان خودروهای نام برده شده، اگر چالاکی و طراحی جسورانه اولویت‌های اصلی شما برای خرید یک خودرو کراس‌اوور محسوب می‌شود، می‌توانید پژو 2008 را انتخاب کنید.

درصورتی هم که تنها به دنبال یک کراس‌اوور باکیفیت و غیر چینی هستید، می‌توانید نیسان جوک یا سانگ‌یانگ تیوولی را خریداری کنید، اما درنهایت چری تیگو 7 خودرویی است که شاید در مقایسه با رقبای خود از برند چندان شناخته‌شده‌ای برخوردار نباشد، اما می‌تواند توان خروجی قابل قبول و آپشن‌های بروز را در کنار کابینی جادار و زیبا در اختیار سرنشینان خود قرار دهد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×