داستان لوگو ب.ام.و چیست؟!
پست شده در آموزشی

لوگوی بی ام و | داستان لوگوی بی ام و چیست؟!

داستان لوگوی بی ام و چیست؟!

ب.ام.و یکی از قدیمی ترین خودروسازان دنیاست که ریشه آنرا باید در سال 1913 جستجو کرد، زمانیکه Karl Rapp کارخانه تولید موتور هواپیما با نام Rapp Motorenwerke را تأسیس نمود. همه ما می دانیم که کمپانی ب.ام.و در طراحی هوافضا ریشه دارد اما آیا این موضوع در لوگوی بی ام و  نمود پیدا کرده است؟!

تقریبأ همه بر این باور بودند که لوگوی بی ام و یک ملخ در حال چرخش هواپیماست. اما با توجه به مقاله ای که چند روز پیش در سایت ب.ام.و منتشر شد، جزئیات لوگو ب.ام.و را منتشر نمود.

نام ب.ام.و یا Bayerische Motoren Werke در سال 1917 از تغییر نام کمپانی تولید کننده موتور هواپیما Rapp Motorenwerke متولد شد. در آن زمان، تقاضا برای موتور هواپیما به منظور استفاده در هواپیماهای نظامی و موفقیت این کمپانی، آنرا بر سر زبان ها انداخته بود. اما در ابتدای تأسیس، ب.ام.و فاقد لوگو بود اما تکنولوژی و دانش کافی برای تولید اتومبیل، موتورسیکلت و قایق را داشت. به گفته Fred Jakobs، مدیر آرشیو ب.ام.و کلاسیک، در آن سالها، معنی و مفهوم پشت یک لوگو چندان اهمیت نداشت و ب.ام.و هم که در ابتدای راه بود می خواست سریعأ خود را به مردم بشناساند و از اینرو، سریعأ به یک لوگو احتیاج داشت.

لوگوی بی ام و

در اواخر سال 1917، اولین لوگوی بی ام و به جهان معرفی شد که ضمن داشتن شباهت هایی با Rapp Motorenwerke، تفاوت های اساسی با آن نیز داشت. محیط لوگوی ب.ام.و با دو نوار طلایی رنگ، یک محیط مشکی رنگ را جدا می کرد که سه حرف BMW در آن نقش بسته بود. زادگاه ب.ام.و یعنی باواریا با چهار ربع سفید و مشکی محیط داخلی این دایره نمایان می شود. باواریا با دو رنگ سفید و مشکی شناخته می شود که بصورت یکی در میان این ربع ها را تشکیل می دهند که البته بصورت معکوس و ساعتگرد از بالا چپ چیده شده است. دلیل چیدمان معکوس ربع های دایره، قوانین ثبت برند تجاری آلمان در آن زمان بود که به دلیل ثبت لوگو های مشابه دیگر توسط کمپانی های تبلیغاتی و سایر کمپانی ها، اجازه ثبت چیدمان دیگری را به ب.ام.و نمی داد.

ب.ام.و حتی خودش بارها در تبلیغاتش از هواپیمای ملخی استفاده کرده تا رگ و ریشه خودش را نشان دهد اما حقیقت امر اینست که لوگو ب.ام.و نمایانگر ملخ هواپیما نیست و با انتشار مطلبی رسمی در سایت خودش، قصد داشته تا دنیا را نسبت به این ذهنیت اشتباه درباره لوگو ب.ام.و آگاه کند.


سایت اصلی : بی ام و 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×