با دانگ فنگ S50 آشنا شوید
پست شده در اخبار

با دانگ فنگ S50 آشنا شوید

با دانگ فنگ S50 آشنا شوید : مطابق اخبار و اطلاعات منتشر شده، قرار است تا مشتریانی که مدتی پیش نسبت به ثبت نام خودرو ام جی 360 در آذویکو اقدام کرده بودند، خودروهای جایگزین خود را تحویل بگیرند. این خودرو جایگزین قرار است دانگ فنگ S50 باشد. به همین بهانه تصمیم داریم تا کمی بیشتر با رهاورد جدید دانگ فنگ برای بازار خودرو ایران آشنا شویم. پس در ادامه با خودروبانک همراه باشید.
ایرانیان برند دانگ فنگ را ابتدا با خودروهای تجاری سنگین این شرکت شناختند که اکثر آن‌ها در سایپادیزل به تولید می‌رسند. خودروهای سبک این برند در ایران را با دانگ فنگ H30‌ کراس ایران خودرو می‌شناسند و البته نمونه سدان آن یعنی دانگ فنگ S30 که هیچ‌گاه به مرحله تولید انبوه در کشورمان نرسید. حال سومین محصول سبک این برند یعنی دانگ فنگ S50 در راه ایران است تا اندکی بازار بسته و انحصاری ایران را رونق بخشد.
در طی چندماه گذشته، اخبار و شایعات پراکنده‌ای حاکی از حضور محصول جدید دانگ فنگ در ایران بودند اما مشخص نشده بود که این محصول دقیقاً چه خودرویی است و توسط چه شرکتی عرضه خواهد شد. حال مشخص شده که دو خودرو دانگ فنگ S50 و لوکسژن U6 بدیل‌های آذویکو برای مشتریانی هستند که مدت‌ها به انتظار تحویل ام جی 360 خود نشسته بودند.
دانگ فنگ S50

دانگ فنگ S50

دانگ فنگ یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که همکاری نزدیکی با ابرشرکت فرانسوی پژو سیتروئن دارد و معمولاً خودروهای این برند براساس پلتفرم پژوهای نسل قبل توسعه می‌یابند. بنابراین طبیعی است به واسطه حضور طولانی مدت پژو در کشورمان، خودروسازان ایرانی تمایل زیادی به همکاری با برند دانگ فنگ داشته باشند.
یکی از نکات جالب در خصوص دانگ فنگ S50، شباهت فوق‌العاده زیاد طراحی ظاهری آن به فولکس واگن پاسات است. با توجه به حضور فولکس واگن پاسات در کشورمان و طرفداران بسیاری که دارد، به نظر می‌رسد می‌توان از شباهت ظاهری دو خودرو دانگ فنگ S50 و فولکس واگن پاسات برای بازاریابی موفق در ایران بهره برد.

قیمت دانگ فنگ S50 چقدر است؟

با توجه به گستردگی فعالیت دانگ فنگ در بازار کشورهای در حال توسعه، دانگ فنگ S50 به کشورهای مختلفی از روسیه تا تونس صادر شده است. این خودرو در نسخه‌های مختلفی به تولید می‌رسد که از 48900 یوان تا 151800 یوان قیمت دارند که با توجه به نرخ تقریبی ارز، قیمت دانگ فنگ S50 به تومان بین 124 میلیون تا 385 میلیون تومان برآورد می‌شود. با توجه به قیمت اعلام شده آذویکو برای دانگ فنگ S50 که حدود 350 میلیون تومان است، انتظار می‌رود با یکی از کامل‌ترین نمونه‌های این خودرو روبرو باشیم. البته این تنها یک گمانه زنی است و تا عرضه این خودرو که طبق ادعای آذویکو قرار است در پاییز باشد، باید صبر کنیم و ببینیم در عمل این خودرو با چه قیمتی راهی بازار خواهد شد.

مشخصات فنی دانگ فنگ S50

اکثر نسخه‌های دانگ فنگ S50 به پیشرانه 1.6 لیتری با کد 4A92 مجهز هستند که به نظر می‌رسد با پیشرانه خودروهای سایپا آریو و زوتی Z300 مشترک باشد. پیشرانه دانگ فنگ S50 قادر است تا حداکثر 122 اسب‌بخار قدرت و 151 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و عمل انتقال قدرت را با استفاده از جعبه دنده شش سرعته CVT انجام می‌دهد. دانگ فنگ S50 به استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز مجهز است.
دانگ فنگ S50

دانگ فنگ S50

تهویه هوای دستی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، چراغ روشنایی در روز، لامپ‌های هالوژنی، ایربگ راننده و سرنشین جانبی و کنسول میانی بخشی از امکانات رفاهی دانگ فنگ S50 را تشکیل می‌دهند. نسخه‌های مجهز این خودرو نیز به سامانه‌های ESP و TCS مجهز هستند که امیدواریم در نمونه تحویلی به مشتریان ایرانی نیز گنجانده شوند.

رقبای دانگ فنگ S50

با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو کشورمان، تنها رقیب مستقیم دانگ فنگ S50 را باید چری آریزو 5 توربو اکسلنت بدانیم که با قیمت 307 میلیون تومان، به شدت دانگ فنگ S50 را به چالش می‌کشد و سدان تازه وارد چینی در چنین شرایطی باید بر مواردی همچون استهلاک کمتر و یا کابین بزرگتر تمرکز کند. با این وجود همچنان منتظر هستیم تا ببینیم پس از عرضه دانگ فنگ S50 به بازار، چه فعل و انفعالاتی در نتیجه آن رخ خواهد داد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×