بدترین خودروهای چینی در ایران
پست شده در آموزشی

بدترین خودروهای چینی در ایران | کدام خودرو ریسک بالایی دارد؟

ریسک خرید کدام خودرو چینی در بازار ایران بیشتر است؟

بدترین خودروهای چینی در ایران کدام ها هستند؟ سال هاست که خودروهای چینی در بازار ایران حضور دارند و تقریباً با تمامی برندهای حاضر در کشور آشنا هستیم. در مرحله اول تحریم های بین المللی صنعت خودروسازی، شرکت های چینی به خوبی توانستند جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کرده و حضور گسترده ای داشته باشند و با لغو تحریم ها به دنبال تصویب برجام، حضور شرکت های مختلف چینی در ایران و همکاری با خودروسازان داخلی بیش از پیش شد.

با این حال، بازگشت مجدد تحریم های بین المللی صنعت خودروی ایران باعث شد تا بسیاری از شرکت های خودروساز چینی، حتی برخی از آنان که در دوران تحریم در بازار ایران فعالیت داشتند، اقدام به ترک بازار کنند و شرکت های خودروساز داخلی را با انبوهی از تعهدات معوق خود تنها بگذارند. حال در چنین شرایطی خرید کدام خودروی چینی می تواند ریسک بیشتری برای مشتریان داشته باشد؟! یا به عبارتی یک تجربه بد به همراه خود داشته باشد؟ امروز با بدترین خودروهای چینی در ایران آشنا می شویم.

بدترین خودروهای چینی در ایران واقعا بد هستند؟

این موضوع از جنبه های مختلفی قابل بررسی است و می توان فاکتورهای مختلفی همچون بازار فروش، فراوانی قطعات یدکی در بازار، اعتبار برند و کیفیت آن را مد نظر قرار داد تا ببینیم که خرید کدام خودروی چینی می تواند ریسک بیشتری برای مشتریان داشته باشد.

در حال حاضر بیشتر خودروسازان چینی که در بازار کشور حضور داشتند، با وضع مجدد تحریم های بین المللی اقدام به ترک بازار ایران و پایان شراکت خود با خودروسازان داخلی کرده اند و همین موضوع باعث شده تا تامین قطعات مونتاژی خودروها توسط شرکت های داخلی تقریباً غیرممکن باشد. اما محصولات شرکتی همچون برلیانس، دانگ فنگ، بی وای دی، ام جی و محصولات برخی شرکت های چینی دیگر که توسط شرکت های بزرگ خودروساز داخلی مونتاژ و به بازار عرضه شده است، فراوانی بیشتری در بازار داشته و واردات قطعات یدکی آنان حتی توسط شرکت های خصوصی و یا افراد شخصی برای فروش در بازار می تواند توجیه پذیر باشد.


فروشگاه لوازم یدکی خودرو با قیمت های مناسب 


شرکت های ذکر شده همچنین در بازار کشور چین سهم فروش قابل توجهی دارند و جزو خودروسازان بزرگ این کشور به شمار می رود و علاوه بر این، کیفیت ساخت مطلوبی برای کاربران خود دارند، اما در این بین محصولاتی وجود دارند که حضور موفق و طولانی مدتی در بازار کشور نداشته و نتوانسته اند سهم فروش خوبی از بازار ایران داشته باشند.

حال با تحریم صنعت خودروسازی، واردات و فروش برخی آنان به مشتریان هم متوقف شده است و تامین قطعات آنان هم مشکلاتی برای مالکان بوجود آورده است، حال باتوجه به همین فاکتور مهم می توان به ماشین هایی در بازار کشور اشاره کرد که خرید آنان برای مشتریان می تواند ریسک بیشتری داشته باشد. در واقع بدترین انتخاب برای ایرانیان هستند.

بیایید به بررسی بدترین خودروهای چینی در ایران بپردازیم.

بدترین خودروهای چینی در ایران

بدترین خودروهای چینی در ایران

در ادامه خواهیم گفت که بدترین خودروهای چینی در ایران کدام ها هستند. با یدک کار همراه باشید

گک گونو و ترامپچی

اولین رتبه بدترین خودروهای چینی در ایران را این محصولات مال خود کرده اند. محصولات شرکت گک در کشور همچون گک گونو G5 و گک ترامپچی GA3S می تواند یکی از خودروهایی باشد که خرید آن در بازار کشور می تواند ریسک زیادی برای مشتریان داشته باشد، زیرا واردات این خودرو بسیار پایین بوده و مشکل تامین قطعات آن می تواند مالکان را اذیت کند. طراحی ظاهری بحث برانگیز و پلت فرم قدیمی این خودروها هم می تواند انتخاب مشتریان را به سمت خودروهای دیگری هدایت کند. علاوه بر این، بازار خرید و فروش ناامید کننده و ارزش پایین در مقابل مبلغ پرداختی می تواند از دلایل دیگر مشتریان برای دوری از این برند باشد، بعلاوه اینکه عملکرد متوسط خارج از جاده و کیفیت ساخت نه چندان قابل قبول هم گیرتان می آید.

بایک X25 ؛ دومین رتبه بدترین خودروهای چینی در ایران

خودروی دیگر می تواند از محصولات شرکت بایک، بویژه خودروی بایک X25 باشد که در بازار کشور رقیبی برای محصولاتی همچون ام وی ام X22 و خودروی جک S3 به شمار می آید، اما در مقابل این خودروها از نظر گستردگی خدمات پس از فروش، به مراتب در رتبه پایین تری قرار دارد.

استقبال بسیار پایین از این خودرو در بازار ایران باعث شد تا در نهایت محصولات این شرکت در کشور عموما با شرایط ویژه ای به بعضی ارگان ها فروخته شود. مشتریان این خودرو در ایران در بازار دست دوم آنچنان مورد استقبال نیستند و زمان و صبر زیاد لازم است تا بتوان چنین خودرویی را در بازار با قیمت مناسب بفروش رساند.

دامای

دامای هم می تواند از محصولات چینی دیگری در بازار کشور باشد که تاحدودی به عنوان شاسی بلند لوکس وارد کشور شده و در چنین شرایطی قیمت بسیار بالایی در بازار دارد.

خودروهای برند دامای نیز در بازار کشور قطعات یدکی بسیار گرانی دارند. به طور دقیق تر شرکت یاران خودروی اروند نتوانسته به طور کامل قطعات این خودرو را به کشور وارد کند و قطعات موجود هم گرانتر از حد معمول بوده و فقط در مراکز اصلی به صورت محدود در دسترس قرار می گیرد، به طوری که نبود قطعات یدکی این خودرو در شهرهای کوچک و حتی محدود بودن آن در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ عوامل بسیار تاثیر گذاری بر خرید و فروش دامای در بازار ایران است. همچنین گستردگی خدمات پس از فروش و بازار دست دوم نه چندان پررونق از مشکلات خرید این خودرو است.

کوپا

و اما در پایان رده بندی بدترین خودروهای چینی در ایران ، می توان به خودروی پرحاشیه کوپا در بازار کشور اشاره کرد. مشتریان محصولات کوپا در ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و اگر از عرضه قطره چکانی خودرو و مشکلاتی که برای شماره گذاری این خودرو وجود داشت بگذریم، مشکلات تامین قطعات یدکی این خودرو می تواند از مشکلات آن برای مشتریانش حساب شود.

عدم گستردگی نمایندگی های خدمات پس از فروش در سراسر کشور، این مشکل را برای مالکان خودروهای کوپا دوچندان کرده است و باعث شده تا بازار فروش دست دوم بسیار بدی هم داشته باشد و افت قیمت بسیار زیاد برای کسانی که صاحب آن هستند و قصد فروش دارند.


این مقاله را نیز بخوانید: معرفی ۱۲ خودروی چینی جدید در بازار ایران

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

×